friskochgalen

Alla inlägg den 7 april 2011

Av MsEvolyn - 7 april 2011 23:21

Ingen panikångest idag, men just nu har jag så jävla ont i bröstet.


När jag tar djupa andetag så tar det emot, det värker i bröstkorgen och ja, jag blir så jävla orolig!


Jag vet att det inte är något farligt i sig, men det är så jävla obehagligt!


Säkerligen beror det på att jag sitter som en banan när jag sitter vid datorn i flera timmar. Men jag funderar även på om det är röken från våran öppna spis?


och det.... skrämmer mig.


För om jag får i mig rök, och det gör ont i bröstet och detta regelbundet i flera veckor. Vad händer då? 


Sen sitter jag och överdriver, funderar, blir rädd och mår dåligt.


Suck...


Imorgon kommer det en stor utmaning. Jag ska åka med min sambo in till stan. Vanligtvis brukar jag stanna hemma. Men den här gången ska jag följa med. 


Jag har följt med och handlat och sådant. Men det är skillnad på stad och stad och imorn ska vi till DEN staden, där jag inte har varit så mycket och inte känner mig så bekväm. Vi får se hur det går. Kanske tar med mig min lilla örtmedecin med lugnande som jag kan ta i värsta fall.

Av MsEvolyn - 7 april 2011 14:28

Jag är lite förvirrad just nu. 


Har ångesten försvunnit?


Alltså, jag känner mig helt normal under dagarna. Ingen panik eller någonting. Ibland jag jag komma på mig själv med att fundera "för mycket" på OM jag skulle få en hjärtattack. Men mer än så är det inte.


Vi ska ta en sväng med bilen snart och........... jag är inte ett dugg nervös!

Det känns jättekonstigt.. som om allt bara har försvunnit.


Men jag känner mig fortfarande "deppig" eller vad man ska kalla det. Jag har väldigt lätt för att gräva ner mig och då är det svårt att bli glad igen.


En sak som är jävligt bra är att jag har fått tillbaka aptiten. Äter som en häst! haha.


Nu har det snart gått en månad sedan jag var in till läkaren och frågade om jag kunde få träffa en terapeut. Tänk att det ska ta sådan lång tid?!


Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards