friskochgalen

Alla inlägg den 27 april 2012

Av MsEvolyn - 27 april 2012 08:09

Jag vill dela med mig av en länk som jag hittade:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/hogkansliga-pejlar-in-vagor-i-luften_7074009.svd




Här kan du göra ett test och se om du är högkänslig:

http://www.hsperson.se/media/58bf36c35a50784dffff82f07f000101.pdf


Jag kände igen mig en del. Jag med mina humörssvägningar! Minsta lilla så är dagen förstörd, minsta lilla så är dagen helt underbar. Jag går från toppen till botten på en dag. Det är påfrestande som fan. Jag vet inte om jag är lycklig eller olycklig för ena stunden så är allt skit men andra stunden så är jag så glad så jag vill gråta glädjetårar.


Jag påverkas mycket av hur andra mår. Om min sambo är irriterad på något så blir jag skamsen som en hund och tittar ner i golvet resten av dagen, fast att det inte är mig som han är irriterad på.


Mitt humör påverkas extremt mycket av vilka kläder jag har på mig, om jag har fixat håret eller ej, vilket väder det är och sådana småsaker.

Om jag går i skitkläder och smutsigt hår och det regnar, ja då beter jag mig som om någon nära nyss har avlidit.


När jag är nere i mina mörka hål så funderar jag mycket. Vad vill jag göra? Vad är det som är fel? Hur ser mitt liv ut? Vill jag ändra på något? För jag tänker att om jag blir sådär himla nere då måste det ju vara fel någonstans.

Fast sedan, bara dagen efter så kanske solen skiner och katterna är så där extra gulliga. Vips så är jag världens lyckligaste och jag skulle aldrig vilja leva på ett annat sätt.


Jätte påfrestande att ha det så här. Säkert påfrestande för min sambo också. Jag vet inte hur många gånger han har tittat på mig och sett att jag mått dåligt. Då säger han "hur är det nu då?" han ser DIREKT om jag är i det där mörka hålet, jag behöver inte ens svara. När jag sedan ska svara så blir jag frustrerad, för om sanningen ska fram så kommer jag inte på en enda anledning till att vara så där nere, jag bara är det ibland. Då skäms jag och känner mig konstig och överkänslig. Så jag vill inte prata om det ens. Jag brukar bara svara "ja, du vet samma gamla visa".



 


Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards