friskochgalen

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av MsEvolyn - 20 augusti 2013 20:37

Hej hej bloggen!


Jag har klarat av en massa utmaningar.. men inför varje ny utmaning så är det så himla nervöst. Men jag har ändå klarat av en massa och klappar mig själv på axeln efteråt :)


Igår klarade jag av mitt eldprov!


Jag skulle på personalfest, och det var inte vilken personalfest som helst. Den innehöll alla mina rädslor!


1. Vi skulle åka buss

2. Till en HEMLIG destination

3. Hela dagen skulle gå åt så det var inte bara en kort aktivitet..


Jag som hatar att åka buss, hade fortfarande inte åkt buss en enda gång sedan jag fick ångesten och skulle absolut inte vilja göra det "själv". Och det där med hemlig destination var hur hemskt som helst. Jag hade ju ingen aning om någonting. Jag kunde inte planera i mitt huvud. Jag kunde inte använda mitt tröstbeteende som innebär att planera klädsel och smink i minsta detalj. Jag planerar alltid som en tok när jag är rädd inför något, men den här gången så var ju det omöjligt!

Jag kände att jag hade noll kontroll och var rädd att jag skulle få panik. Plus att jag hade ju ingen "kompis" bland jobbarkompisarna...


MEN jag hade bestämt mig för att klara det. Jag intalade mig att det skulle bli jättekul.. och det blev det!! :D


Innan jag skulle åka så tog jag ett glas rödvin för att  lugna ner nerverna.. hehe..


Hela dagen var helt underbar och jag skulle gärna berätta vad vi gjorde men känns som att det blir för avslöjande då :) Jag kom i alla fall hem tre på natten och hade en massa att berätta för min sambo.


Jag är så jävla glad att jag vågade, jag har fått upplevt två helt underbara saker som jag kanske aldrig skulle få prova på annars! 


En av dom var en fartfylld aktivitet där man kan skada sig allvarligt om det går fel. Jag tvekade en halvsekund och var faktiskt ganska rädd innan. Men jag tog tag i min egen krage och bara skjutsade iväg mig själv. Jag tänkte "det här får du fan inte missa för att du är rädd".


Ett till stort plus är att jag har lärt känna mina jobbarkompisar mer. Det blir ju en helt annan sak när man hänger på fritiden än att ses på jobbet. Nästan så jag längtar efter en eventuell halloweenfest :D


 



Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards