friskochgalen

Alla inlägg den 17 september 2016

Av MsEvolyn - 17 september 2016 21:03

Har precis kollat på två avsnitt på svt play. Åh herregud vad man kände igen sig!

Började gråta när CC hade ångestattack. Så många gånger som man har sagt dom orden som hon sa:

"Hur kan man gå från att vara en fullt fungerande människa, till det här? Det är något fel på mig!"


För man fattar inte HUR I HELVETE man kan vara normal och göra normala saker till att titt som tätt känna sig helt jävla psykiskt sjuk. Få panik, tro att man ska dö, vara deprimerad och känna att man är ensam på jorden...


Just nu ser mitt liv ut så att jag är normal de flesta dagar. Ovanligt trött och trött på att vara trött, men annars normal.

Sen så ploppar det upp små hypokondri problem då och då, till exempel:


- Rädd för att saker ska fastna i halsen

Detta kom efter att jag blev tvingad att äta en kur med stora tabletter tre gånger om dagen, sju dagar i sträck. Fick som ett trauma och som nu utvecklats i en lätt fobi för att saker ska fastna i halsen?! Hatar klubbor, halstabletter, försöker tugga väldigt noggrant. Får ångest bara jag tänker på det. Äter inte ipren när jag har mensvärk/huvudvärk och har en hel burk med vitamintabletter som bara står för jag kan inte svälja dom :( Har även utvecklat en rädsla för att äta saker och inte dricka tillräckligt med vätska. Alltså när jag äter något så måste jag ha vätska tillgängligt, tror annars att det ska "fastna" i halsen. Kom på de nu för jag har ätit chips i sängen och har inget vatten bredvid mig, kände nu att oj shit tänk om de inte åker ner? Måste dricka nånting nuuu.. Herregud -.-


- Rädd för allergier alltså andningsbesvär och kraftig allergisk reaktion

Jättekonstig grej, men jag kan inte äta nötter just nu? Alltså jag köpte en påse med naturgodis och fick för mig att skippa alla valnötterna, fast jag tycker att dom är jättegoda. De kändes så beska på smaken att jag fick för mig att jag skulle må dåligt eller bli allergisk?! Vill inte äta hasselnötter nu heller, sjukt. Cashew går bra och kokos. Mandel tveksamt. Varför har jag fått för mig detta?!


- Rädd för bröstcancer

Detta är inte så allvarligt just nu, men en tanke som kommer och går. 


- Rädd för en tumör i hjärnan

Åh detta gav mig fetångest i en månad! Just nu så har jag ignorerat de i en månad och fått in rutin på att inte tänka på det. Men det började med en värk i bakhuvudet på vänster sida. Halva ansiktet på vänster sida "domnade" på nått konstigt vis och jag har även ett födelsemärke på bakhuvudet som jag är rädd för. Vänster sida är alltså väldigt ångestframkallande allmänt. Minsta lilla känning och hypokondrin går igång!!




Hypokondrin har mig i ett stadigt grepp alltså, den körde igång ungefär när jag gått ner i tid på jobbet. Fick väl mer tid över till att fundera och analysera kan jag tänka mig...


Annars så får jag inte så mycket panikångest just nu. Fått typ en megaattack en gång i månaden eller mindre. Ungefär vid PMS. Då gråter jag ut och känner depressionen som sköljer över mig.








Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards