friskochgalen

Alla inlägg den 18 juli 2016

Av MsEvolyn - 18 juli 2016 20:39

Spenderar denna ljuvliga sommar med hypokondri. Fy fan vad jävulsk den är!!


Tror att jag ska dö när som helst,

tror att jag har cancer överallt,

och tror att jag ska tuppa av när som helst.


Vissa dagar, timmar, minuter känner jag mig helt normal. Men sen kommer den tillbaka igen, från ingenstans, helt plötsligt.


Vet inte vad jag ska göra, mer än att härda ut och se det som en period som går över.


När sinnet inte hittar några tydliga symptom på olika sjukdomar så går fantasin lös.


Är mandlarna verkligen okej att äta? Dom är ganska gamla, tänk om jag blir förgiftad och dör?

Är ipren verkligen bra att ta? Tänk om jag sätter den i halsen och kvävs, tänk om den har gammalt datum och jag dör?


Typ så ser det ut. När jag inte känner något konstigt i kroppen så tror jag att jag ska råka ha ihjäl mig själv på massa olika konstiga vis.


Det värsta är tumören på vänster sida på bakhuvudet. Jag känner ibland hur den värker, pulserar, stramar, gör ont. 

Jag fantiserar om hur den sitter där, säkert väldigt liten, men att den växer och snart kommer något hemskst hända. Jag vet inte hur cancer upptäcks men på något vis så kommer jag väl få symptom som gör att jag måste åka in till sjukhuset, och då, hemska tanke, så kanske det är för sent, för jag har ju hela tiden trott att mina symptom är hypokondri och ignorerat dom.


Japp, jag kommer dö i cancer. Har sett på filmer hur dom får besked om att det är 2-3 månader kvar att leva.



Jag tänker på detta varje dag nu. Döden döden döden.


Ibland går jag lugnt och tänker, ibland så vill jag gråta som fan, ibland får jag panik och vill gömma mig under täcket.


Ibland tänker jag att jag borde ta en dusch, slappna av och försöka bryta loss tankarna. MEN DÅ, SÅKLART SÅ TROR JAG ATT JAG SKA DÖ I DUSCHEN!


Hur ska min sambo höra mig, hur ska han hinna hjälpa mig? Han kanske går ut medan jag duschar, om jag stupar då så kan han inte hjälpa mig! Jag struntar i att låsa toadörren utifall det händer något, jag tar alltid med mig mobilen.


:(


Nej jag ska inte dö.. jag är bara "frisk och galen".

 


Just nu bakar jag en paj, med mandelmassa som har datum som gått ut. Jag tror att jag ska bli förgiftad.

Kan inte ens njuta av en paj jävel utan att må dåligt.



Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards