friskochgalen

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av MsEvolyn - 17 februari 2014 21:27

Hej bloggen!


Mitt liv rullar på och jag kan göra allt jag vill göra nu.

Men en sak som jag har märkt nu är att dödsångesten kan komma tillbaka när jag blir väldigt stressad.


Jag kan beskriva det som att jag känner efter kring hjärtat och andningen och tror att något är fel, att det ska göra ont när som helst och så vidare. Jag blir rädd för att få en sjukdom eller att dö på fläcken.


Detta hade jag stoooora problem med förut, jag var totalt skräckslagen varje dag sju dagar i veckan!


Men som sagt idag mår jag allmänt bra men tydligen när jag blir jättestressad så kommer ångesten fram igen :(


Nu senast så fick jag tråkiga nyheter på jobbet, inte bara tråkiga utan livsavgörande.

Jag har lyckats spara ihop en stor summa pengar medan jag har jobbat hårt som ett svin. På bara ett år så tycker jag att det är himla bra gjort för en som är extra vid behov. Jag började nu planera att kanske unna mig och min sambo en resa. Att kanske ha råd att shoppa lite mer och ja, liksom njuta av pengarna. Inte allt men en del fötjänade jag att spendera efter allt slit med ångestproblem tyckte jag.


Men då kommer jobbet och säger om två veckor så har vi inget jobb till dig! Jag tappade fotfästet. Inte för att jag blir utan månadslön, för jag hade ju sparat undan och vi kommer då klara oss, men för att vips så skulle alla mina sparpengar försvinna. Jag visste det. Tänk att man aldrig får slappna av?


Jag blev jättestressad och tankarna svindlade i huvudet. Försökte tänkte realistiskt och att allt skulle lösa sig. Men jag var bara så trött på att alltid alltid kippa efter andan och jobba arselet av mig.


Jag fick dödsångest igen. Inte så illa som förr. Men nog för att jag skulle bli deprimerad i flera dagar, tystlåten och instängd. Uscha :(


Som tur är så var allt ett missförstånd och jag blir bara utan månadslön ett par månader *phu* 

Men i alla fall, gud vad jag tappade fotfästet och ramlade ner i ett svart hål ett tag.


Läskigt det där, hur man kan känna sig hur frisk som helst och sen vips på en sekund så blir man ett offer och stänger in sig från omvärlden och vill nästan ge upp och dö.


Ångesten är verkligen oförutsägbar..


 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards