friskochgalen

Alla inlägg den 30 juli 2013

Av MsEvolyn - 30 juli 2013 14:10

Hej hej bloggen!


Allting rullar på och jag jobbar och jobbar och jobbar. Men jag äter så förbannat dåligt!


Jag tror det är så på grund av att det händer så mycket i mitt huvud. Jag tänker och analyserar och funderar konstant. Allt handlar om jobbet och jag sitter i timmar efter jobbet och går i genom allt som hänt under dagen i mitt huvud. Min sambo försöker lära mig att släppa jobbet när jag kommer hem. Men jag har så svårt med att släppa saker och sluta tänka.


Så allt detta gör att jag glömmer att äta, jag orkar inte äta, och värst av allt jag känner ingen hunger!

Igår så insåg jag att det hade blivit ett problem och pratade med min sambo. Så nu ska vi försöka få in rutiner i vardagen och äta middag samma tid varje dag. Jag ska försöka äta kvällsmat innan jag lägger mig och jag ska verkligen försöka att äta lunch på jobbet.


Matvanorna innan kunde se ut så här exempelvis:


06,00 Dricker en kopp kaffe medan jag gör mig i ordning. Är hungrig men inte sugen på något. Orkar inte göra i ordning något och intalar mig att jag inte hinner. Försöker ta med mig en banan att äta i bilen till jobbet men glömmer den.


11,00 Har jobbat sen 7,00 och försöker nu finna tid till att ta mig en bricka från frukostbuffen. Ställer in brickan i personalrummet och går ut för att jobba igen. Hinner äta två kex med philadelphiaost, ett glas juice, ett ägg.


13,00 börjar bli tid för lunch men jag hittar inte en lucka att sätta mig ner. Väntar ett tag till...


14,00 Tar ett glas vatten och en kopp kaffe innan jag sätter mig för att göra pappersarbete


14,30 Slutar jobbet


15,00 Är hemma. Lägger mig i sängen och tänker att jag ska vila en stund.


17,00 Fortfarande i sängen. Min sambo frågar om jag ska äta något. Jag säger snart... hittar en chipspåse bredvid sängen och tar en näve chips. Sen känner jag mig inte hungrig längre.  Tänker att jag borde dricka vatten men orkar inte hämta.


19,30 Min sambo säger åt mig att äta. Jag värmer upp matlådan som varit kvar sen jobbet. Jag tar några skedar men känner mig inte sugen på mat och tar en kaka och en kopp kaffe.


22,00 Dags att lägga sig i sängen med plattan. Känner mig hungrig nu men orkar inte göra något. Fyller på vattenflaskan och tar äntligen tag i mitt vätskebehov.


00,00 Somnar ganska hungrig men tänker att jag väntar tills frukost i morgon.


Så vad åt jag under dagen 05,00-00,00 ?


Kaffe

Två kex med ost

Ett glas juice

Ett ägg

Kaffe

Ett glas vatten

En näve chips

En kaka

Kaffe

Några skedar mat

Vatten


!!!!!!!


När jag jobbar kvällspass ser det ut såhär:


10,30 Vaknar och tar en kopp kaffe, tänker att jag äter frukost lite senare

12,30 Tar en till kopp kaffe och en macka

14,00 Börjar jobba

17,00 dags för lunchrast men jag väntar lite till

19,00 Kommer på att jag inte ätit lunch men tänker att jag slutar ju snart

21,00 slutar jobbet

21,30 Har kommit hem, duschar och lägger mig i sängen. Min sambo frågar om jag ska äta något.

22,30 Värmer på en tallrik med mat


En kopp kaffe

en macka

mat innan jag lägger mig



Lägg till då att jag är konstant i rörelse på jobbet. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Man bara springer omkring hela tiden. Inte undra på att man går ner i vikt. Jag börjar bli rädd för att jag ska kollapsa. Bara ramla ihop eller något :( Inte än, men sen kanske...


Nä nu jävlar måste jag ta tag i det här. Det värsta är att jag inte är sugen på någonting. Jag som älskade mat förut och åt allt. Jaja, vi får se hur det går. Blir nog ändring till det bättre sen när sommaren är slut :)



 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards