friskochgalen

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av MsEvolyn - 22 juli 2013 21:49

Oj vad fort det har gått. Två veckor till sen är mitt sommarjobb slut :)


Jag klarade det!


Just nu sitter jag här och har nästintill stenkoll, jag som var så rädd i början och "inte kunde eller visste någonting".


Jag satt och läste det här inlägget. Om hur rädd jag var men att jag ändå såg ljuset i tunneln.


OCH NU STÅR JAG HÄR, I LJUSET :D


Mitt sommarjobb blev så mycket mer än jag trodde. Jag trodde att jag endast skulle vara i receptionen. Men jag har varit överallt! 


På mina pass så har jag ansvar för receptionen, telefonen, hjälpa till i cafet (allt från på fyllning, ta in disk, till att ta betalt och att baka bullar) sen har jag ansvar för toaletterna och att rengöra poolen när den har använts.

Ofta är det sjuuuukt stressigt och jag måste göra allt samtidigt och försöka prioritera och gå med snabba steg.


Cafepersonalen har bara hand om cafet, serveringspersonalen serverar. Sen är det jag, ensam, som springer runt som en hottentott överallt och försöker hinna med allt. Mina egna uppgifter som receptionist (pappersarbete och sånt) hinner jag inte med förens sista halvtimmen av passet...


Så sjukt stressigt och jag har på så vis tvingats att lära mig, stå ut, bara göra det som jag är rädd för om och om igen, snabbt som fan. Så nu är jag så jävla härdad att jag är hård som sten hahahaha :D


Men det finns en negativ sak med den här upplevelsen...

Jag har gått ner 7-9 kg! Jag väger endast 50 kg just nu... det är inte nödläge än men det är för lite för min smak.

Jag har helt enkelt inte hunnit äta på mina pass, sån jävla stress. Igår när jag kom hem så grät jag en skvätt i bilen för att jag hade sprungit hela dagen och inte druckit eller ätit, från sju på morrron till tre på eftermiddan.

Grejen var att cafepersonalen hade massa extra grejer att göra så jag fick backa upp dom PLUS allt annat som jag annars har. Jag gjorde fan tre personers jobb kändes det som!


Uscha :(


Jag har gått från storlek 40 i byxor till 34....


Men skönt nu att det bara är två veckor kvar.. hoppas jag får jobba extra under hösten och om jag får jobba mycket så är det ändå inte så mycket stress som det är under sommaren.


Jaja det var lite uppdatering det. Ska bli spännande att se om jag får ett nytt jobb sen eller vad som händer och om jag tar med mig min uppbyggda självkänsla dit :)


 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards