friskochgalen

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Mitt första dubbelslag

Av MsEvolyn - 2 juli 2013 00:04

Hej hej bloggen!


För några dagar sedan så fick jag mitt första dubbelslag. Det var väldigt obehagligt men gick över ganska fort.

Det liksom dunkade till extra hårt eller något, sedan började hjärtat dunka jättesnabbt efteråt.


Jag vågade knappt röra mig, knappt andas. Jag försökte lista ut vart min sambo var och hoppades at han var i närheten. Jag gick ut till honom lugnt och sa att jag nog fått ett dubbelslag. 


Min sambo har fått flera dubbelslag. Säkert 50 stycken eller något. När han får dubbelslag så rycker hela hans kropp med i slaget och det gör ont som fan. Han ligger och får typ dödsångest och tror att han ska dö. Men varje gång så går det över och sen är det borta.


Jag fick ett minimalt dubbelslag jämfört med honom kan man lugnt säga...


Förut var jag livrädd för att känna eller få något hemskt som har med hjärtat att göra. Men nu när jag fick de där hemska dubbelslaget så var det tur att jag fick det just nu. Nu för tiden så har jag lugnat mig och överkommit många av mina rädslor. Jag blev lite rädd såklart, men tog det bra :)


Det kan ha å göra med att jag snusade tre snusar på rad direkt på morgonen och drack en stooor kopp kaffe snabbt. Men annars så kan det även vara en slump att det kom.


Slänger upp den här förklaringen som jag fick i en kommentar förut:


 



  

 
 
Fragile

Fragile

2 juli 2013 18:07

Yes! Bra kommentar du fick där. Blev glad för detta med snusen, snusar som en galning, haha.

http://laluna80.webblogg.se

MsEvolyn

3 juli 2013 00:20

ja, haha jag snusar också mycket :-)

 
bloggare på icedaniel.se

bloggare på icedaniel.se[/url]

5 juli 2013 16:10

Bra tips ! Ska försöka sluta med kaffet. Det känns besvärande då med hjärtklappning för min del.

http://www.icedaniel.se

 
Ingen bild

Phobic

25 juli 2013 12:35

Kul att se att du åstadkommit så mycket och dessutom hjälper andra med liknande problem nu. Det är väldigt inspirerande att läsa om din resa!

/M

MsEvolyn

30 juli 2013 14:09

Tack för dina ord !! :D

 
Ingen bild

Panikbruttan

23 augusti 2013 19:38

Känner mig så lugnad att jag nästan gråter. Har själv upplevt en del dubbelslag den senaste tiden och precis som du blivit livrädd. Läkarens kommentar lugnade även mig. Tack!

MsEvolyn

6 september 2013 20:35

Åh!! Jag skickar en stor kram till dig! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MsEvolyn - 19 oktober 2016 12:44

Sitter ensam hemma. Tror att jag ska dö hela tiden. Gaaah, orkar inte!   Tror att det ska ske en olycka, att ingen kan hjälpa mig, eller den där gamla favoriten: hjärtstopp.   Känner en konstig huvudvärk på en speciell punkt. Tänker att d...

Av MsEvolyn - 28 september 2016 20:14

Åh tack så mycket tack så jävla mycket. Nu sitter jag och tackar mig själv  för att jag är så jävla dum i huvudet som googlar symptom!!!   Gör det aldrig!!   Om man är riktigt orolig över något med sin hälsa så ska man ta tag i det, ringa vår...

Av MsEvolyn - 17 september 2016 21:03

Har precis kollat på två avsnitt på svt play. Åh herregud vad man kände igen sig! Började gråta när CC hade ångestattack. Så många gånger som man har sagt dom orden som hon sa: "Hur kan man gå från att vara en fullt fungerande människa, till det ...

Av MsEvolyn - 26 augusti 2016 20:53

Hej igen, Idag har jag haft ihållande ångest sedan klockan tre eller nått. Underbart! Flera timmar...   I alla fall, dagen började helt normalt. Sen plötsligt så "fick jag ångest". Ja, det heter väl så, och vad innebär det då? Jo, det är väld...

Av MsEvolyn - 18 juli 2016 20:39

Spenderar denna ljuvliga sommar med hypokondri. Fy fan vad jävulsk den är!!   Tror att jag ska dö när som helst, tror att jag har cancer överallt, och tror att jag ska tuppa av när som helst.   Vissa dagar, timmar, minuter känner jag mig ...

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards