friskochgalen

Alla inlägg den 18 april 2013

Av MsEvolyn - 18 april 2013 20:56

Det hjälper mig så kanske kan det hjälpa någon annan :)


Idag när jag var på jobbet och städade så var jag lite bitter och sur. 

" Va fan, det här är ju så enkelt, tryggt och skönt. Varför kan jag inte få vara kvar på städet, varför ska de flytta mig till receptionen?"


Men då kom jag på det. Städet var ju ENKELT, för enkelt. 


Om man bara gör saker som är enkla, då utvecklas man inte, man lär sig aldrig något nytt.


Jag kom på en jämförelse där och då, en jämförelse som gjorde att jag såg hur jävla självklart och bra det var att skulle flyttas till receptionen.


Tänk dig att du spelar ett spel. I spelet så klättrar du uppåt och får högre och högre level. Till slut har du så hög level att du har låst upp en ny bana. Självklart kan du stanna på den gamla banan och spela. Men det är ju meningen att du ska fortsätta på nästa bana, annars kan du inte levla upp nå mer.


Jag spelar ett spel just nu på min platta. Varje gång man har levlat upp så låser man upp ett nytt kapitel. 


Det kanske är så för mig nu. Jag har helt enkelt levlat upp och nu ska jag vidare till nästa kapitel. Väl där så kommer jag också att levla upp och vips så är receptionen ett gammalt kapitel.


Det blev mycket enklare när jag tänkte så och jämförde med mitt spel, det kändes så självklart. Om man jämför så kan man säga att jag är rädd, blyg och nervös helt enkelt för att det är en ny bana. Men ju mer jag spelar den så kommer jag till slut levla upp och det kommer att kännas enkelt till slut.


Man måste bara hamra ner monstren, fienderna, fulingarna en efter en. Inte ge upp bara för att man mister ett "liv". För till slut har man levlat upp och det man förr tyckte var svårt är plötsligt enkelt :)


Imorn ska jag sitta i receptionen, för första gången. Jag ska hamra ner mina monster och jag kommer att överleva dagen. Berättar imorn om hur det gick när jag träffade min boss ;)


 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards