friskochgalen

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av MsEvolyn - 18 mars 2013 21:41

Tipsen kommer från mina egna erfarenheter och har fungerat ibland för mig :)


- Ta en dusch, värmen gör att du automatiskt slappnar av lite, försök nynna på en sång medan du duschar :)


- Gå en promenad, du behöver inte gå långt, bara utanför dörren, när du ser saker omkring dig i stället för väggar så kommer du snabbare på andra tankar.

 

- Lyssna på en avslappningsövning, fungerar ibland för mig LÄNK

 

- Koncentrera dig på andningen, när du andas in så känner du att näsan blir kall, när du andas ut så blir den varm, känn efter noga, kall, varm, kall, varm. Förhoppningsvis så kommer du på andra tankar och ångesten sjunker bort.

 

- Har du katt eller ett annat djur? Gosa gosa gosa!

 

- Drick ett glas vatten, kanske låter fjuttigt men prova.

 

- Ta papper och penna och skriv ner dina känslor, exakt hur det känns, exakt hur du tänker. Kan kännas läskigt att känna efter när man inte vill känna alls. Men att bara röra handen med pennan får dig sysselsatt och vid papperets slut kanske det känns bättre.

 

- Gå in på ett forum/chatt och prata av dig. Det kan vara bättre att skriva/chatta än att prata i telefonen. Man får verkligen sätta ord på vad man känner och det kan lugna att läsa i genom det man har skrivit. Det ser inte så farligt ut "utifrån" när man läser det. LÄNK TILL ETT BRA FORUM

 

- okej inget av detta hjälper? Krama en kudde! Gråt om du vill! Göm dig under täcket! Vänta ut stormen, för den kommer att gå över, jag lovar, en panikattack brukar inte hålla i sig längre än 10 min. Det är bara tankar, inget kommer att hända dig, det är bara tankar. Håll ut <3

 

 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards