friskochgalen

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av MsEvolyn - 3 februari 2013 21:36


Väldigt passande text eller hur, någon som också känner igen sig?


Väldigt symboliskt kanske men precis såhär kändes det när ångesten försvann för mig. När jag besegrade den :) 


När jag hade ångest hela dagarna så var det som om jag var fast i ett högt torn, instängd. Jag var bara hemma, städade, och tittade på klockan och dagarna släpade sig fram. Precis som Rapunzel ^^


Sedan när jag skulle ta steget ut i världen så velade jag och visste inte om jag skulle våga. Men jag skaffade mig ett jobb och vips så upptäckte jag att världen är inte så läskig ändå :)


 

Av MsEvolyn - 3 februari 2013 19:58

Nu ska jag kanske åka tåg igen. Jag har sagt det flera gånger förut men varje gång så har det inte blivit av.

Men nu funderar jag seriöst på att göra det! Det känns inte läskigt längre, bara det att det känns nervös att behöva byta tåg...


En släkting ska möta mig halv vägs så jag slipper byta. Känns bra det att börja med myrsteg. Den här gången bara sätter jag mig på tåget, åker och kliver av. Nästa gång så ska jag fan byta tåg också :P


Jag tror att det är kombinationen


- mycket folk

- trångt utrymme

- vara på okänd plats

- göra något man inte är bekväm eller van vid

- göra det ensam


Allt detta händer när man åker tåg. Så fast jag är jävligt modig nu för tiden så har jag fortfarande inte åkt tåg. Men kanske kanske sätter jag mig på tåget nu. I så fall så kommer jag vara jävligt stolt över mig själv!



 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards