friskochgalen

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Gick på bio :-)

Av MsEvolyn - 13 december 2012 16:17

Igår var jag på bio med min sambo och hans kompis. Senast jag var på bio var år 2009.
När allt det här började så var bio en av dom sakerna som jag var mest "rädd" för. Jag var med om en hemsk händelse för flera år sedan. Jag var på bio och blev jätte dålig i magen. Jag trodde att jag skulle dö. Jag toksvettades och blev panikslagen. Sedan dess så har jag inte velat gå på bio. Jag känner mig instängd och fast. Sedan är det mycket människor och man ska sitta där i trängseln i flera timmar.

Jag och min sambo har nu varit ihop i 2 år. Inte en enda gång har vi varit på bio innan. Bara tanken på bio gjorde att jag blev jättenervös :( men nu till slut så kände jag att nu klarar jag det. Det vr även en jättebra film som jag ville se, vilket peppade mig lite grann.

Som sagt så var min sambos vän med också, vilket gjorde att jag inte kunde fly...
Timmarna innan bion så bara väntade jag. Jag sminkade mig och fixade håret, det är min lilla procedur som jag alltid gör när jag är nervös, det är som att jag försöker bygga en mur, eller gömma mig på något vis bakom mitt fina smink och fina kläder.

Hur som helst gick det jättebra och filmen var jättebra. Jag märkte att min sambo kollade på mig med jämna mellanrum för att se så jag mådde bra. Men han höll min hand och det var så mysigt så :-)

Nu blir det mer bio i framtiden kan jag lova, och min sambo blev jätteglad för det. Kul när man ser att det går framåt :D

 
 
Frida

Frida

5 januari 2013 17:44

Jag ville bara skriva en kommentar och tacka. När jag gick in här var jag på gränsen till tårar och jag har gråtit mycket till dina inlägg för att det är så himla fint och det ger mig så mycket hopp. Det är så mycket bättre att ta tag i det än att bara sitta brevid och tänka tankar som gör en så ledsen. Nu ska den himla panikångesten bort. Det ska gå.

Tack så mycket.
Kram.

http://musiksomlever.blogg.se

MsEvolyn

15 januari 2013 09:49

Vad fint av dig att ta dig tid att skriva :) det värmer att mina inlägg hjälper någon där ute. Jag vet hur dåligt jag mådde när jag mådde som sämst och jag vill så gärna försöka hjälpa andra för idag mår jag nästan 100% bra. Om jag klarar det så klarar du det! Det är hemskt nu men en dag så är ångesten borta, det lovar ja. Kram!

 
Ingen bild

N

15 mars 2013 10:29

helt sjukt, var också på bio förra året och jag satte mig och i slutet av filmen kände jag att jag fick så ont i magen och kallsvettades och kände en sån grov ångest.
nu vågar jag knappt gå på bio.. har inte vart sen dess.. fan denna ångest alltså, den gör så mycket..

MsEvolyn

16 mars 2013 23:15

Om det är jättedrygt att gå på bio, låt bli i sådana fall och låt det ta tid innan du försöker. Enligt min åsikt så är det inte bra att "tvinga sig själv för mycket". Speciellt när det är en sådan sak som bio som man kan leva utan :) Låt det gå en tid, känn ingen press.

Jag lovar att du kommer att märka till slut när du är redo för bio igen. Och om det skulle gå åt helvete och du springer ut därifrån, då är det bara att vänta och testa en annan gång.

Lycka till!

Ps, se till att välja en SKITBRA film så blir du lite extra peppad och kanske till och med glömmer bort att du är på bio under filmen ;)

 
Ingen bild

N

17 mars 2013 11:04

tack för bra tips... ja, jag har haft funderingar på att gå på bio men sen känner jag nae jag tror inte jag pallar det.. så jag har endå lyssnat på mig själv att jag vet att jag inte klarar det, för den klumpen man får och att man verkligen tror att man ska dö, den vill jag inte locka fram i onödan när jag kan må bra av andra saker lixom.. känner så mycket igen mig med dina inlägg tex när du har handlat.. hade dem problemen mycket ett tag förut men fick hjälp med såna saker som att handla, åka buss osv.. =)

MsEvolyn

17 mars 2013 16:55

Precis så tycker jag också att man ska göra. Om man pressar sig för hårt så skrämmer man bara upp sig själv. Det var därför det tog så lång tid för mig, för att jag lät det ta tid. Bio är ändå inget livsviktigt så man kan försöka koncentrera sig på annat om man tycker att bio är svårt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MsEvolyn - 19 oktober 2016 12:44

Sitter ensam hemma. Tror att jag ska dö hela tiden. Gaaah, orkar inte!   Tror att det ska ske en olycka, att ingen kan hjälpa mig, eller den där gamla favoriten: hjärtstopp.   Känner en konstig huvudvärk på en speciell punkt. Tänker att d...

Av MsEvolyn - 28 september 2016 20:14

Åh tack så mycket tack så jävla mycket. Nu sitter jag och tackar mig själv  för att jag är så jävla dum i huvudet som googlar symptom!!!   Gör det aldrig!!   Om man är riktigt orolig över något med sin hälsa så ska man ta tag i det, ringa vår...

Av MsEvolyn - 17 september 2016 21:03

Har precis kollat på två avsnitt på svt play. Åh herregud vad man kände igen sig! Började gråta när CC hade ångestattack. Så många gånger som man har sagt dom orden som hon sa: "Hur kan man gå från att vara en fullt fungerande människa, till det ...

Av MsEvolyn - 26 augusti 2016 20:53

Hej igen, Idag har jag haft ihållande ångest sedan klockan tre eller nått. Underbart! Flera timmar...   I alla fall, dagen började helt normalt. Sen plötsligt så "fick jag ångest". Ja, det heter väl så, och vad innebär det då? Jo, det är väld...

Av MsEvolyn - 18 juli 2016 20:39

Spenderar denna ljuvliga sommar med hypokondri. Fy fan vad jävulsk den är!!   Tror att jag ska dö när som helst, tror att jag har cancer överallt, och tror att jag ska tuppa av när som helst.   Vissa dagar, timmar, minuter känner jag mig ...

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards