friskochgalen

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Söka jobb - panikångest - arbetsintervju - nervös

Av MsEvolyn - 27 november 2012 21:24

Oj vilken bergochdalbana, nu har den gått neråt ett tag men nu går den UPP IGEN :D


Jag ska få provjobba nästa vecka!!!!!!!!!!!!! :D


Jag kan knappt tro att det är sant. DE RINGDE UPP MIG OCH BAD MIG PROVJOBBA!


Detta är tredje gången som jag går in på en arbetsplats och vips så har jag haffat jobbet.


Jag fattar inte hur...


När jag har sökt jobb så har jag gråtit på vägen dit, nästan spytt när jag har suttit i bilen på parkeringen. Varit så nervös så jag nästan har svimmat. Men ändå så har jag tvingat mig själv in, presenterat mig, gett dom mitt CV och vips så har jag fått jobb.


Tredje gången nu wohooo! :D


Alltså, om du har panikångest och är jättenervös. Bara gör det! Bara gå in! Det kan gå superduperbra fast du inte tror det. Titta på mig! Jag var skiiiiiiiiiiiiitnervös men nu har jag lyckats få tre jobb på raken!


Den här gången så hann jag besöka TVÅ arbetsplatser innan de ringde upp, fattar du BARA TVÅ STYCKEN. Inte 50 inte 100 utan två stycken, sen hade jag jobb!


Det är inte hopplöst, du kan få jobb trots att du tror att du är jättenervös och inte kommer klara det.


Alltså jag kan inte ens skriva normalt nu men vad gör det. Jag är helt snurrig i huvudet och allt känns jättekonstigt.

Jag som började deppa ihop helt och såg MÅNADER framför mig då jag skulle vara arbetslös och hopplös.


Men nu vände det och jag är så jävla nöjd och glad!


Imorn ska vi fira här hemma med bubbel! För det som förtjänar att firas SKA firas :D


 

 
 
Ingen bild

Jessica

1 december 2012 18:13

Hej jag har börjat läsa din blogg lite då och då på senaste tiden för det ger mig lite kraft, och tron om att jag inte är ensam ökar. Jag är en 18 årig tjej som fick en panikattack för ca 8 månader sedan, jag fattade inte riktigt vad det var och blev jätterädd sen kom det en ny någon månad senare, sommaren gick bra och sen började jag trean på gymnasiet och attackerna kom allt oftare.. Har nu varit hemma från skolan i 5 veckor och vågar knappt göra någonting. Jag hat varit på flera läkarbesök och träffat en överläkare på psykavdelningen och för två veckor sedan fick jag diagnosen.. Paniksyndrom med agorafobi :( jag som alltid älskat att festa, gå i stan, shoppa fika och allt som en tjej i min ålder brukar göra känner mig nu instängd i mitt hem, den enda trygga plats jag har dvs så länge någon är hemma med mig.. De sa att det effektivaste är kbt kombinerat med medicinering. Jag vill verkligen försöka klara det utan medicinering jag vet inte varför jag är så emot det, kanske för stt det skulle få mig att känns mig ännu mer onormal och misslyckad än vad jag känner mig nu. Men allting tar sån tid har ännu inte fått någon psykolog, kbt... Hur lång tid tog det innan du fick hjälp och har du några tips på vägen. Kram!

MsEvolyn

6 december 2012 00:32

Hej jessica. Vill först skicka en stor kram till dig för att du är så stark och som tar tag i det på en gång och försöker bli frisk :-) jag känner igen det som du har gått i genom. Jag var också ute och festade, var med vänner, åkte buss och så. Sen så ändrades allting och jag hamnade i ett svart hål. Men nu är det bättre men det tog nästan två år att komma ur det. Jag kan rekommendera kbt. Man fick lära sig massa trick för att lura ångesten. Sen är det skönt att prata också. Jag började gråta en gång där för jag ville inte dit, hade en dålig morgon. Men jag tvingade mig dit och efteråt kändes det jättebra! Så när du börjar på kbt, försök och gå på varje möte, det ger så mycket tillbaka. Det tog tyvärr 3 mån för mig att få kbt. Från första dagen jag ringde till vårdcentralen tills jag hade möte. Hoppas det går fortare för dig!
Kom ihåg att du inte är onormal eller misslyckad. Man är inte mer än människa och ingen kan rå för eller styra om man får panikångest en längre tid.

Gå in på forumet sps.nu där finns massa trevligt folk att prata med om ångest och sånt :-)

 
Mika

Mika

20 december 2012 12:01

Vad kul! Skönt att det inte tog så många ansökningar innan du fick din plats. :)

http://www.ordnajobbet.se

 
Emma

Emma

9 april 2013 11:47

Jag behövde läsa detta. Tack snälla du för att du delar med dig. Jag har också panikångest och har själv bestämt mig för att gå in på ett ställe och söka jobb idag. Jag är så nervös så jag mår illa! Men det känns som att om jag inte gör det så kommer jag må sämre. Såg igår att dom sökte sommarvikarier då dom skyltat om det i butiken och jag VILL men motivationen går upp och ner varje sekund. Kan tänka "nu jävlar!" och sedan "nej, tänk om, tänk om...". Jag ska göra det! BARA GÅ IN! Tack.

http://www.liljasmamma.wordpress.com

MsEvolyn

9 april 2013 17:54

wohoo! Jag önskar dig all lycka till :-) du kommer att må så bra efteråt och bli jättestolt över dig själv, jag lovar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MsEvolyn - 19 oktober 2016 12:44

Sitter ensam hemma. Tror att jag ska dö hela tiden. Gaaah, orkar inte!   Tror att det ska ske en olycka, att ingen kan hjälpa mig, eller den där gamla favoriten: hjärtstopp.   Känner en konstig huvudvärk på en speciell punkt. Tänker att d...

Av MsEvolyn - 28 september 2016 20:14

Åh tack så mycket tack så jävla mycket. Nu sitter jag och tackar mig själv  för att jag är så jävla dum i huvudet som googlar symptom!!!   Gör det aldrig!!   Om man är riktigt orolig över något med sin hälsa så ska man ta tag i det, ringa vår...

Av MsEvolyn - 17 september 2016 21:03

Har precis kollat på två avsnitt på svt play. Åh herregud vad man kände igen sig! Började gråta när CC hade ångestattack. Så många gånger som man har sagt dom orden som hon sa: "Hur kan man gå från att vara en fullt fungerande människa, till det ...

Av MsEvolyn - 26 augusti 2016 20:53

Hej igen, Idag har jag haft ihållande ångest sedan klockan tre eller nått. Underbart! Flera timmar...   I alla fall, dagen började helt normalt. Sen plötsligt så "fick jag ångest". Ja, det heter väl så, och vad innebär det då? Jo, det är väld...

Av MsEvolyn - 18 juli 2016 20:39

Spenderar denna ljuvliga sommar med hypokondri. Fy fan vad jävulsk den är!!   Tror att jag ska dö när som helst, tror att jag har cancer överallt, och tror att jag ska tuppa av när som helst.   Vissa dagar, timmar, minuter känner jag mig ...

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards