friskochgalen

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av MsEvolyn - 22 juli 2012 21:08

Jag ska skriva en bok.


Nästa sommar ska den vara klar. Min sambo stöttar mig i detta och jag tänker kanske sälja den över nätet eller eventuellt trycka den på beställning.


Den ska handla om hur allt gick till från början till slut.


Gissa vad den ska heta?


Just det, "Frisk och Galen"


Jag har lyckats hjälpa så många med bloggen och jag vill hjälpa fler. En bok tror jag är en bra ide. Sedan får jag något att göra på vinterkvällarna framför brasan :)


Nu är det nerskrivet, nu har jag lovat mig själv att det ska bli av!!! :D

Problemet är bara hur man gör med att vara anonym... vågar jag visa mig själv? Hmmmmm...


 

Av MsEvolyn - 22 juli 2012 20:54

Det är nog det jag har gjort nu. Jag har jobbat bort ångesten.


Jag har jobbat och jobbat och jobbat. Pass efter pass, morgon efter morgon har jag klivit upp och åkt till jobbet. Jag har jobbat och slitit och inte haft tid till ångest. Jag har haft tid till att uppskatta saker som jag förut inte uppskattat.


Jag har fått vänner, jag har umgåtts, jag har jobbat med kroppen och känt att jag är frisk och stark, jag har tagit initiativ, pratat med främlingar, varit proffsig och serviceminded. Jag har visat mitt leende och varit peppad och glad.


Peppad är en känsla som jag inte har känt på länge. När andra är peppade så är jag livrädd. Men nu har jag varit peppad och förväntansfull flera gånger om!! En underbar känsla som får en att se POSITIVT på nya erfarenheter.


Om ni tror att jag ligger i full gas nu så kan berätta att jag bara har lagt i en högre växel och jag är beredd på att lägga i en ännu högre växel på onsdag.


På onsdag ska jag jobba som diskplockare. JAG SOM DISKPLOCKARE!


Får se nu vad innebär det....


Stress

MASSA MÄNNISKOR

Trängsel


Haha, nu får vi se hur det går för lilla mig. Jag som funderade på social fobi, haft dödsångest, varit jättekänslig för stress och knappt vågat lämna huset.

Nu ska jag jobba som diskplockare och hör och häpna: JAG ÄR FAN PEPPAD!!!! :D


Detta är så jävla sjukt, coolt, roligt, UNDERBART. 


Jag har jobbat bort min ångest så jävla hårt!!!!!!!! Jag är så jävla lycklig för de!!! :D


Det bästa med allt är att jag har ingen aning om vad som krävs av mig som diskplockare, jag har aldrig någonsin varit i närheten av att testa detta. Jag vet inte ens vart alla grejer är, rutiner, eller något överhuvudtaget. Allt detta ska jag få reda på EN TIMME innan mitt pass. 


Men jag är inte livrädd, jag är inte rädd för att tappa kontrollen. 

 

JAG ÄR PEPPAD! :D

 

Detta tog cirka en månad för mig att uppnå. Kan jag så kan du! Jag har kämpat i över ett år, men den här månaden så tog jag stora kliv framåt. Skaffa ett jobb, våga ge dig ut. Se dig själv växa, utvecklas och sakta se att dina rädslor försvinner. 

 

Vare sig du har dödsångest, panikångest, social fobi, eller bara inte vågar lämna huset.

 

Gör som jag, skicka iväg en ansökan mitt i natten när du är förbannad på världen och den där jävla ångesten som aldrig vill försvinna. Kanske får du jobbet och kanske förändrar det ditt liv!

 

 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards