friskochgalen

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av MsEvolyn - 27 juni 2012 19:16

"Hur man åker tåg steg för steg" det googlade jag nyss.


Jag ska kanske åka tåg på fredag, sedan byta till buss i en stad som jag inte känner till. Sedan samma väg tillbaka igen på söndag. Över två timmars resa, helt ensam, på ett jävla tåg och i en jävla buss.


Fy fan.


Men jag visste att dagen skulle komma någon gång, just nu är det ganska oundvikligt. Min karl kan verkligen inte skjutsa mig, det är massa som har kommit emellan.


Så då får jag ta tåget, själv...


Jag får det att verka svårare än vad det är.


Det värsta som kan hända är att jag inte hittar och missar tåget, eller kliver på fel tåg :(

Fy fan detta är inte kul, vill inte vill inte vill inte..


Jag har sånt jävla kontrollbehov, åka tåg och buss, vägar som jag inte åkt förut. Det är så jävla svårt.

Jag vill veta exakt vad jag ska göra, exakt hur det ser ut. Men det vet jag inte nu.


När jag kommer fram och ska byta till buss vart går jag då?

Hur ser det ut?

När jag ska köpa biljetten, säger jag då "en ungdomsbilett" eller?

Jag vill inte säga fel eller gå fel.


Jag kan ju fråga folk, men hur dum ser man inte ut då, 23 år och vet inte hur man åker tåg?!


det står nå jävla siffror på tåget när man kollar på hemsida. kommer dom att stå på tåget som kör in? 

Ska man kolla efter dom siffrorna så man tar rätt tåg?

eller gäller det bara att stå på rätt ställe så är det bara ETT tåg som kommer dit den tiden så man inte kan ta fel?


hur bokar man en biljett?

ska jag boka en biljett?

eller kan man betala direkt på tåget?

måste man betala med kort då?

om jag bokar en biljett, ska jag skriva ut den i en sån där jävla automat på tågstationen eller?


ni hör ju, nybörjaren som aldrig åkt tåg själv. 


Det är inte så jävla svårt men jag gör det så jävla svårt :(


Jag vill verkligen åka, har sett framemot den här grejen jag ska åka till jättelänge. Men jag ska jobba hela veckan och på det så ska jag åka tåg och buss. Jag kommer va så jävla trött alltså. Känns som att man ska skita i allt.


Men fan.


Kan inte någon där ute skriva värsta guiden, hur man åker tåg?

Alltså verkligen steg för steg, så kan vi med panikångest och diverse få liiiiite trygghet och mindre oro?

Snälla, du är en hjälte i mina ögon om du gör det :)


 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards