friskochgalen

Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Psykiskt och fysiskt utmattad

Av MsEvolyn - 18 juni 2012 23:25
Hej igen!

Man kan säga att den där dagen då jag klev in på min första jobbdag, den dagen blev jag en ny människa. Det var den sparken i arselet som jag behövde för att "ta mig ut".

Jag jobbade tis-fre. Jag gick upp på morgonen varje dag, jag åkte dit, var där hela dagen och jobbade arselet av mig. Var bland främlingar, åt lunchlåda och drack kaffe på lastkajen. Precis som alla andra. Jag var inte längre en person instängd i sitt hus som inte vågar göra någonting. Helt plötsligt så hade jag ett jobb, jobbkompisar och ansvar.

Eftersom jag fick lov att vända på dygnet snabbt, att jag hade ett fysiskt krävande jobb och en hel del psykisk stress så var jag ordentligt slut på fredagen. Jag har nog aldrig varit så trött i mitt liv. Att pressa mig själv till det yttersta både psykiskt och fysiskt, det tog verkligen.

Men helgen innebar inte lugn och vila. Utan det var snabba ryck iväg på ett dop.
Senaste gången jag var i en kyrka var på en begravning. Den begravningen gick inte så bra eftersom jag fick panik och mitt i psalmsjungandet störtade ut från kyrkan och vågade inte gå in igen :(
Sedan dess har jag inte sett fram emot fler kyrkobesök, känner mig instängd på något vis.

Men nu skulle jag till en kyrka igen, det kändes ganska lugnt med tanke på vad jag hade klarat av tidigare i veckan (!)

Så ja, det gick bra, det var väl en 3:a på en skala 1-10 i nervositet kanske.
Men efter dopfesten så sa min kropp stopp.

Vi satt i bilen jag och min sambo och allt förstånd rann ur mig. Plötsligt visste jag knappt vart jag var. Bara att öppna munnen eller lyfta armen var svårt. Jag sa till min sambo att jag kände mig jättekonstig och att jag nog var utmattad. Jag hade aldrig känt så förut. Det var jätteläskigt. Min sambo frågade om vi skulle köra runt lite men jag kunde knappt beskriva vägen, så borta var jag. Jag var helt tom i huvudet och det kändes nästan som att jag var förlamad i kroppen och jag fick lov att dubbelkolla så jag visste vad jag hette.

Jätte märkligt verkligen! Men jag var nog extremt utmattad efter veckan med allt som jag har kämpat i genom.
Tänk vad man kan hinna med på EN VECKA!


Oj, glömde berätta. Jag fick skriva på kontrakt för jobbet också. Så tydligen så gjorde jag någonting rätt :D

   
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MsEvolyn - 19 oktober 2016 12:44

Sitter ensam hemma. Tror att jag ska dö hela tiden. Gaaah, orkar inte!   Tror att det ska ske en olycka, att ingen kan hjälpa mig, eller den där gamla favoriten: hjärtstopp.   Känner en konstig huvudvärk på en speciell punkt. Tänker att d...

Av MsEvolyn - 28 september 2016 20:14

Åh tack så mycket tack så jävla mycket. Nu sitter jag och tackar mig själv  för att jag är så jävla dum i huvudet som googlar symptom!!!   Gör det aldrig!!   Om man är riktigt orolig över något med sin hälsa så ska man ta tag i det, ringa vår...

Av MsEvolyn - 17 september 2016 21:03

Har precis kollat på två avsnitt på svt play. Åh herregud vad man kände igen sig! Började gråta när CC hade ångestattack. Så många gånger som man har sagt dom orden som hon sa: "Hur kan man gå från att vara en fullt fungerande människa, till det ...

Av MsEvolyn - 26 augusti 2016 20:53

Hej igen, Idag har jag haft ihållande ångest sedan klockan tre eller nått. Underbart! Flera timmar...   I alla fall, dagen började helt normalt. Sen plötsligt så "fick jag ångest". Ja, det heter väl så, och vad innebär det då? Jo, det är väld...

Av MsEvolyn - 18 juli 2016 20:39

Spenderar denna ljuvliga sommar med hypokondri. Fy fan vad jävulsk den är!!   Tror att jag ska dö när som helst, tror att jag har cancer överallt, och tror att jag ska tuppa av när som helst.   Vissa dagar, timmar, minuter känner jag mig ...

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards