friskochgalen

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av MsEvolyn - 4 maj 2012 20:21

Jag har alltid svårt för att titta kassörskan i ögonen och säga ett vänligt "hej" när jag kommer till kassan. Vanligtvis så tittar jag ner i golvet, springer förbi och låter min sambo säga hej och betala, medan jag står nere vid bandet och packar. 


Det känns som att om jag skulle se henne i ögonen så skulle hon se in i mig och läsa mina tankar. Se hur nervös jag är och var innan jag kom dit, se min stirriga blick och mitt sura ansikte. Att hon skulle se vad jag tänkte och sedan tänkt "men vilken konstig typ som inte ens kan gå på affären". 


Därför ser jag ner i golvet, försöker göra mig "osynlig" och sedan snabbt ut därifrån.


Idag tittade jag kassörskan i ögonen medvetet och sa "Hej". Direkt efter så tänker jag


-sa jag ett konstigt hej?

-såg hon på mig att jag var nervös?

-tycker hon att jag är konstig?


Men direkt efter det så fattar jag att det jag tänker är löjligt och att kassörskan inte det minsta bryr sig i mig och min stirriga blick. Men varje gång så blir det samma sak. När jag kommer till kassan så tar jag ett djupt andetag och tänker "ja då kör vi igen då" och det känns som att jag ska hoppa över ett stort hål och försöka att inte trilla ner. Jag tar liksom sats och hoppas att jag klarar det...


Konstiga tankar man har ibland om småsaker som annat folk inte ett dugg skulle bry sig i..

Men sån är jag helt enkelt, men det blir i alla fall bättre.



 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards