friskochgalen

Alla inlägg den 20 april 2012

Av MsEvolyn - 20 april 2012 13:15

Men vad händer nu?

Jag känner igen detta. Gamla känslor som kommer upp. Tryck över bröstet och nervositet i kroppen. Detta hade jag massa problem med förut, men det var längesen nu. Sen idag så kom det igen.. fan :(


Känns som en bomb som tickar i bröstet som snart ska sprängas, jag blir rädd och nervös.


Hjärtat? Tänk om det gör ont? Min gamla dödsångest kommer fram igen.. fan fan...


Men jag är relativt lugn, deppig men lugn.


Efter bråket med sambon och att han nästan gjorde slut så tog jag det med en klackspark. Jag var deppig i en dag sedan var allt normalt igen. Som om inget hade hänt. Men jag sa det då, att känslorna kommer att komma ifatt mig. Jag kanske inte var så ledsen då men jag visste att efter en tid så skulle det bryta ut.


Det sårade mig väldigt mycket. Tankarna som han hade haft. Trots att han ångrar dom och inte känner så längre.


Jag blir så trött och deppig. Ingen energi trots att jag sover normalt.

Jag vill bara vara ensam och lägligt nog så kommer jag få vara det de kommande dagarna. Jag satt i soffan en dag och bara kände mig helt borta, satt och tänkte intensivt utan att tänka på något överhuvudtaget.

Jag sa till min sambo att jag ville vara ensam ett tag. Bara vara och fundera. Jag känner mig inklämd i ett hörn med alla mina känslor och jag vet inte vart jag ska göra av dom. Ska de bara poff försvinna?


Imorgon åker min sambo iväg över dagen, jag ska vara på katthemmet. Sedan på söndag ska jag vara på katthemmet igen. Så det blir två dagar med mig själv. Katterna helar mig det är jag säker på. Deras mjuka päls och deras glada ansikten och upplyftande kurr och purr. Åh vad jag älskar att vara där på katthemmet!


När jag skriver så försvinner ångesten, den bara rinner av mig tills sista droppen och jag kan äntligen andas igen.


Tack för att du finns bloggen!


Jag sökte ett jobb igår. Mystery shopper. Att gå in på affärer och sedan skriva ner sin upplevelse och skicka in. Det borde jag väl klara av? Snabbt som fan går det och vi kan handla mat samtidigt :)


Jag städade köket idag, jag städade tills huvudet bokstavligt talat snurrade och jag kände svimningskänslor och fick lov att dricka ett glas vatten och andas lite. Jag är lite knäpp så där. Får ryck och städar tills jag blöder haha.


Min sambo märker på mig när jag mår dåligt. Han ser på mig med ögon som frågar hur jag mår.

Men han kan inte göra så mycket, han kan bara finnas där. Jag är glad över att han finns där.


Jag mår dåligt men jag är så glad för jag vet att jag kunde mått mycket sämre. Jag kommer ihåg hur jag mådde för ett år sedan och jag lider med de som är i början av sin kamp. Jag är glad att jag är där jag är idag.


Fortsätt kämpa, ge det tid, det kommer bli bättre.


Ännu ett rörigt inlägg från mig, men det är mycket tankar på gång och det är här som jag kan ventilera.


Tack för att ni läsare finns! Ni uppmuntrar mig till att fortsätta <3


 


Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards