friskochgalen

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av MsEvolyn - 18 mars 2012 17:16

Hej bloggen, jag ligger med världens fetaste bakfylla. En sån där bakfylla då man verkligen säger att jag aldrig ska dricka alkohol igen.


De där med att vara ensam hemma, det gick bra. Men njaa.. kunde gått bättre!


Min sambo åkte hemifrån på förmiddagen. Jag var iväg till katthemmet och städade för första gången helt ensam. Men det gick jättebra, katterna är så goa och de har verkligen en avslappnande effekt på mig :)


När jag skulle hem fick min svärfar hämta mig. Han frågade om jag vill komma över till dom på middag nu när jag var ensam hemma. Jag ville men samtidigt ville jag inte. Jag är fortfarande inte helt avslappnad med dom plus att de vet ju inget om min ångest.

Men jag tänkte att om jag ska kunna utvecklas och komma dom närmare så måste jag tacka ja. Jag måste våga!


Så jag tackade ja och gick över efter att jag hade tagit en dusch hemma.


Ett glas vin till maten serverades. Jag tog en smutt och kände hur jag blev mer avslappnad.

Efter ett glas så fick jag ett till. Vi pratade och pratade och pratade och hade jättetrevligt.


Sedan frågades det om jag ville ha lite whiskey, åååh vad gott tänkte jag. Allt var så trevligt och jag blev så avslappnad. Men så fort glasen blev tomma så fylldes dom på och vips så hade jag suttit där vid köksbordet i 5 timmar och hade ingen koll på hur mycket jag hade dragit i mig.


När jag sitter där, askalas så häver jag ur mig allt. Jag berättar om allt för dom. Min ångest, varför jag inte har varit hemma hos dom så mycket, min dödsångest och jag berättade till och med om när min styvpappa tafsade på mig när jag var yngre. Allt berättar jag. Min svärmor kramar mig många gånger och vi gråter en skvätt.


Det var så skönt, det var som en sten som släppte och nu kan jag verkligen vara ärlig med dom och prata med dom när jag mår dåligt :) Jag är aldrig ensam för dom bor nära.


Till slut stapplar jag hemåt. Jag sätter mig  vid datorn och chattar med en kompis. Det borde vara alkolås på datorer!!! Jag häller upp en grogg hemma och efter det så har jag stora minnesluckor. Jag hade sjungit karaoke och dansat, jag hade svamlat om konstiga saker och när jag skulle sova så hade jag ringt upp vännen med mobilen så alla pengarna tog slut i luren.


När jag vaknade på morgonen så hade jag bakfyllornas bakfylla! Jag var helt svag i kroppen, ensam hemma och varje gång jag försökte äta något så spydde jag upp det. Jag grät och skakade, frös och mådde illa.


När min sambo kom hem så var han inte glad. Han tyckte att det var väldigt onödigt att dricka så mycket. Visst, jag hade klarat kvällen och natten, men den där bakfyllan var inte nådig.


Vi började bråka. Vi skrek åt varandra och det slutade med att jag fick en massiv ångestattack. Det var jätteläskigt jag kunde inte kontrollera min egen kropp. Jag låg i sängen och höll fast täcket stenhårt, jag skakade i hela kroppen, grät och hyperventilerade. Det gick inte att få kontakt med mig. Till slut slängde jag mig ur sängen och fort in i duschen. Jag satt där på golvet i duschen och försökte koncentrera mig och lugna ner mig. Efter ett tag gav kroppen upp och jag kunde andas normalt.


Vi sa förlåt till varandra och redde ut det <3


Hela dagen idag har jag mått dåligt och det känns som att hjärtat rusar och jag blir livrädd.

Bara att härda ut dagen och sedan kommer jag aldrig mer dricka så jag blir full, i alla fall inte så länge jag har ångest.




 

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards