friskochgalen

Alla inlägg den 9 december 2011

Av MsEvolyn - 9 december 2011 23:33

Nu har ju jag inte haft en panikångest attack på länge,  i alla fall inte någon som kan mäta sig med de som jag hade när det var som värst.


Men nu idag så kryper det i kroppen. Jag känner mig uberstressad och som om jag vill klättra på väggarna och slita av mig håret. Jag vet inte var jag ska göra av mig själv. Det spänner i bröstet och det känns som att jag inte kan ta djupa andetag, det tar stopp liksom.


Det känns som att jag kan sprängas när som helst.


Det jag kan tipsa om som funkar för mig är att göra den här avslappningsövningen.

Det fungerar ganska bra för mig, jag känner mig lugn som en filbunke efteråt :)


Länk:

http://www.ettfullvardigtliv.nu/micro/fullvardigtliv/mp3/avslappningsovning2.mp3



Man kan även spara den på datorn genom att högerklicka och sedan "spara som.."


Jag tänker lägga in den på mobilen så att den alltid finns till hands :) Speciellt när jag är nere hos familjen och hälsar på, då kan den bli användbar!

Av MsEvolyn - 9 december 2011 16:35

Julen är snart här och allt som hör därtill Hej å hå.


Jag ska hem till familjen i två veckor (utan min sambo snyft)

Jag tror att det kommer att gå någorlunda bra men är ändå nervös. Sist jag var ner så fick jag en enorm ångestattack hemma hos min bästa vän. Jag grät och hyperventilerade. Men det var ganska skönt ändå, nu vet jag att det är okej om det skulle komma en attack hos henne. Det blev liksom en "trygg plats" efter den händelsen.


Min hjärna håller på att svämma över av tankar. Varje gång jag har åkt till familjen så har min panikångest varit som värst. Före, under och efter.


Nu sitter jag och försöker planera minut för minut i huvudet, vad jag ska göra, när jag ska göra det. Jag vet inte varför men jag vill ha kontroll över ALLT. Att allt ska hinnas med, att ingen ska bli besviken.


Jag har ca sju personer som jag ska tillgodogöra deras behov. Alla vill umgås, alla vill prata och jag vill bara ta det lungt. De märker inte vilken press de sätter på mig eftersom de bara ser detta från sin egen synvinkel. Bara min bästa vän förstår, hon säger att jag ska ta det lungt och komma över när jag känner för det. Det är så skönt att få höra det och inte känner press från henne i alla fall :)


Två veckor utan min sambo, jag kommer att sakna ihjäl mig! Det är så hemskt att behöva välja mellan sambo och familjen. När jag är hemma med min sambo då sitter jag och mår dåligt över att jag inte träffar familjen och tvärtom. Då blir det aldrig hundra procent bra liksom.


Men det är bara två veckor som sagt.. det är ju inte mycket. Men alla andra par jag känner de är aldrig ifrån varandra. Om den andre ska göra något så följer den andra med eller så åker de inte alls. Men vi har inte så mycket val, han måste ju jobba och jag vill ju träffa familjen.


Andas in och andas ut.. det kommer att gå bra, jag kommer att överleva. 

Jag är glad att jag slipper ta tåget ner i alla fall!


Nu ska vi laga ihop lite mat, favoriten:


Stek tärnad bacon och hela champinjoner

Blanda ner i en kastrull med creme fraiche, koka upp och sprutta i tomatpure, rör om.

Häll över en tallrik spaghetti


Klart!


hehe, där fick ni ett recept också, lätt och otroligt smaskigt!

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards