friskochgalen

Alla inlägg under november 2011

Av MsEvolyn - 5 november 2011 17:31

Jag tycker att det är på sin plats att jag gör ett litet inlägg om detta. Det är så många som googlar orden och kommer in på min blogg, lika bra att göra ett inlägg där jag beskriver allt.


Hoppas att någon kan få hjälp av detta.


Min sambo har haft dubbelslag i hjärtat i flera år. Han har varit till doktorn flera gånger och kollat sig men de säger att han är frisk och att det är normalt.


Men det är läskigt kan jag tänka mig och obehagligt.


Min sambo får mer dubbelslag när han är stressad och när han dricker kaffe.

När han slutade dricka kaffe så slutade även dubbelslagen. 

Så ett tips är ju att inte dricka jättemycket kaffe om man tycker att det är obehagligt med dubbelslag.


Jag fick en kommentar av en läkare tidigare. Han förklarade det här med dubbelslag så himla bra.

Jag tycker att det är viktigt att dela med mig av detta så fler kan få en förklaring :)


 

Av MsEvolyn - 2 november 2011 21:09


Melissa Horn - Sen en tid tillbaka



Fin text :)

Av MsEvolyn - 1 november 2011 23:47

Hej blogelibloggen!


Jag kan medge att jag har saknat att skriva lite grann. Jag har haft besök hela helgen så har varit lite upptagen.


Jag berättade ju förut om att jag lätt fick panikångest när jag skulle besöka min familj. Jag blev otroligt stressad och pressad, kunde inte lugna ner mig och fick panik och ångest. Att dessutom ofta vara ifrån min sambo när jag besökte familjen gjorde det inte lättare.


Men i helgen så har familjen hälsat på hos mig! Det kändes så otroligt roligt innan de hade kommit. Jag skulle få träffa dom på hemmaplan, äta kakan och ha den kvar, träffas men inte stressa!


Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig det (blir det någonsin som man tänkt sig?)

Vi fick lov att möta dom halvägs och skjutsa hit dom, vilket innefattade en lång bilresa i alla fall. Men det gick väl ganska bra tills vi kom till destinationen...


Vi var trötta, stressade och ville komma hem igen med vårat sällskap innan det blev mörkt. Plötsligt ville alla umgås, äta och diskutera. Ja, de ville skänka presenter och letade igenom förråd och skåp efter saker som de ville ge bort till oss. Några minuter blev till en oändlighet och vi kunde inte ta oss därifrån. Jag kände paniken växa inom mig och jag ville bara skrika NEJ!


Men jag har så jävla svårt för ordet nej, jag bara nickar och ler. 


"Neeh, vi har inte så bråttom"

"Ja, vi kan stanna en stund till"


Jag försökte snällt säga att vi hade bråttom hem men ingen lyssnade. Till slut fick vi i alla fall packa in oss i bilen och det blev en nattsvart resa hem. 


Under helgen har det varit roligt och rörigt. Det kändes som att jag skulle svimma när jag som en bläckfisk försökte laga mat med flera kastruller samtidigt och flera röster som pratade med mig samtidigt.


En stund så la jag mig i soffan, drog filten över huvudet och sa att jag bara skulle vila en stund.

Jag är inte ett dugg stresstålig må jag säga!


Det slutade även med att vi spontant fick lov att även skjutsa hem dom. Kvällen före så kände jag panikångesten. Jag såg inte fram emot en bilresa på över 8 timmar nästa dag. Fan inte nu när JAG skulle slappna av. När det var DOM som hälsade på för en gång skull.


Jag skulle egentligen slippa stressen den här gången, men istället blev det nästan lika mycket bilåkande och ja, det blev stress, ångest i alla fall.


Men men, en go långhelg i gott sällskap. Nu är jag helt slut i kroppen och ska gå och halvdö i sängen.


Imorgon är en ny dag!

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards