friskochgalen

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av MsEvolyn - 2 augusti 2011 21:44

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, men känner bara att jag skulle vilja säga 


Hej!  



För några dagar sedan så fick jag en konstig ångest attack. Men den var annorlunda, nu när jag kan hantera ångesten bättre.


Jag och min sambo pratade om hur vårat liv ser ut, stress och hur man kan lösa några av problemen. Till slut så stegrades diskusssionen och den blev allt mer hetsig. Jag såg ingen utväg, ingen lösning. 


Jag fick panik och kände på bröstet, hjärtat dunkade som fan och jag fick inte ner pulsen. Jag bad min sambo ta det lugnt ett tag så jag fick andas och lugna ner mig. Jag började gråta och det kändes som att jag färdades på en våg fylld av känslor. Jag kunde inte få det att sluta.


Till slut hade jag lugnat ner mig. Men fan va läskigt det var!


Men nu efteråt så känns det bättre. Skönt att jag gör framsteg :)


Just nu sitter hjärtat och "tickar" som vanligt. Alltså det känns som "tick tick" ibland. Det gör inte ont men nästan... Det skrämmer mig som fan, men jag hanterar det bättre nu för tiden som tur är.





Imorgon åker jag till familjen igen och hälsar på. En vecka utan min älskling och jag ska på ett bröllop! 


Jag tänker ta det när det kommer, jag vägrar få panik och oroa mig nu. Utan det blir som det blir.



Ha det så bra!


Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards