friskochgalen

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av MsEvolyn - 28 juli 2011 14:50

Karln är hos grannen och fikar, jag följde inte med. Gissa varför?


Sådana vanliga saker kan göra mig hur nervös som helst. Men jag har fått in en vana att om något känns läskigt så SKA jag göra det. Jag bara gör det och pressar mig själv.


Men den här gången så gav jag mig själv lite time off.. hehe.

Jag tänkte att en gång kan jag faktiskt strunta i det, speciellt när det var något som inte var så jävla viktigt.


Men jag mår ganska bra nu om dagarna. Dödsångesten har typ försvunnit. Jag tror att med tiden så orkar inte kroppen kämpa emot längre. Det är drygt att oroa sig och när man aldrig någonsin får något bevisat, att det aldrig visar sig att det man oroar sig för är något att oroa sig för på riktigt. Ja, då ger kroppen upp och slutar att koncentrera sig på det.


Det tror jag i alla fall. 


Men det är sååå skönt att inte tro att jag ska dö varje dag. Att jag kan sitta här hemma i lugn och ro och inte oroa mig. I alla fall de flesta av gångerna..


Den 16 augusti har jag tid hos psykologen för KBT. Men jag vet inte hur jag ska göra, om jag kanske ska skita i det. För jag verkar klara detta ganska bra på egen hand. Eventuellt så skulle jag behöva prata med någon om det skulle vara något jag behöver just nu...


Men vad jag har förstått så ska jag lära mig hantera ångesten hos psykologen, alltså inte "prata ut".


Känns dumt att betala för möten som jag kanske inte behöver. I februari så hade jag verkligen behövt de där mötena. Men tydligen så tar det lång tid innan man får hjälp.


Men vad gör de, i slutändan så klarade jag ju av allt på egen hand kan man säga.


Men jag önskar att det hade gått lite fortare att få hjälp. Tänk de som inte gör framsteg, de som det inte gick lika fort för som för mig. Att sitta i flera månader och på allvar tro att man ska dö är inte kul :(


Om typ en vecka så åker jag hem till familjen och hälsar på. Min sambo ska stanna hemma. Det är synd men jag känner även att jag vill lägga all energi på att umgås med familjen. Jag vet att jag kommer flänga runt som en galning, fram och tillbaka för att hinna med att träffa alla. Det blir mycket smidigare om jag åker ensam då. Annars känner jag oro över hur sambon mår, om han orkar med och om han blir stressad. 


Jag ska även vara på ett bröllop, ni vet bröllopet där jag blev tillfrågad att vara brudtärna men jag tackade nej. 

Jag är orolig redan nu över hur det ska gå. Massa folk, platser jag aldrig varit på, sitta tyst på en stol. Allt det som jag hatar. Men det är ju en släkting som gifter sig så jag får lägga all oro åt sidan och bara KÖRA PÅ! 


Det är synd att jag inte vågar vara ärlig och berätta för alla i släkten hur det ligger till. Det är jobbigt med hemligheter och att ha ett falskt leende på läpparna när man egentligen skriker inombords. 


Ja, vi får se hur det blir...


Bion är i alla fall planerad fortfarande. Nästa vecka, Harry Potter får det bli. Det är bra att det är en bra film som man ska se, då blir det lite lättare för då har man ju viljan på plats att man VILL se den, då försvinner oron en aning.


Nu kom min sambo hem, vi ska åka och handla. Vi hörs!

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards