friskochgalen

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av MsEvolyn - 17 mars 2011 22:34

Men shit va irriterande.


Jag får panikångest av att läsa om panikångest!


Alltså, jag sitter här, söker på olika bloggar och sidor där man kan läsa om panikångest. Det känns bra att veta så mycket som möjligt, jag är ju ändå nybörjare inom det här..


Men andningen blir tyngre, hjärtat bultar. Känslan kan beskrivas med samma känsla som man får om man gömmer sig i en garderob medan en mördare smyger runt i huset tror jag..


Alltså, jag blir rädd, orolig, kan fan inte lugna ner mig. Samtidigt som jag vill fortsätta läsa. 


Som tur är så går det inte längre än så. Det stannar vid den tunga andningen och de obehagliga känslorna. Så jag fortsätter att läsa.. men jag får ont i bröstet när jag tar djupa andetag, obehagligt som fan! 


Förut tog jag en snus när jag skulle lugna ner mig, vanan gör att jag vill ta en snus nu också. Men skit också, jag har ju hört att pulsen ökar när man tar en snus och jag har ju massa inbillning om att det är nått fel på mitt hjärta, såååå......


Då sitter jag och är rädd för att snusa också! 

Varje gång jag ska ta en snus är det en kamp mellan abstinensen och panikångesten...


Shit, livet är hårt ibland!


Men jag måste bara säga det, den här bloggen är bra medecin. När jag har skrivit klart inlägget så känns det mycket bättre i kroppen!


Nu ska jag fortsätta googla.


Go kväll!

Av MsEvolyn - 17 mars 2011 19:26

Min panikångest går ju oftast ut på att jag tror att jag är sjuk, oftast dödligt sjuk. Dödsångest kanske det kallas?


Jag blir livrädd och nästan klättrar på väggarna.


Kan absolut inte vara ensam hemma utan att bli jätterädd. Tänk om jag håller på att dö och INGEN kan hjälpa mig?



Men när jag var på besök hos familjen så var jag även in till vårdcentralen. Igår sa mamma per telefon att resultatet hade kommit, jag var fullt frisk


Ingen brist på något, inget fel på hjärtat, nada!


Ett litet steg för mig att slappna av, men ett stort steg på vägen till att få bort ångesten!




Egentligen så är jag jätterädd för att åka till sjukhus, eller ja, åka vart som helst där det är en ny miljö och nya människor. Lite social fobi kanske?


Men när jag har ångest så blir jag till slut så jävla desperat över att jag vill hitta ett sätt att få det att försvinna, att rädslan för att göra saker är ingenting mot rädslan av att jag tror att jag ska dö.. förstod ni nu? hehe



Besöket på vårdcentralen gav mig i alla fall en massa mod att uppsöka läkare för panikångesten. Fråga mig för en månad sedan, då hade jag ALDRIG åkt dit, hade nog spytt av nervositet!


Av MsEvolyn - 17 mars 2011 19:22


Jag märker av att jag sitter och räknar dagarna till mitt läkarbesök. Det känns som att det finns ljus i slutet av tunneln eller vad man ska säga   
Men jag vet inte vad jag ska förvänta mig, tro eller tycka. Jag vet att panikångest eller all slags ångest inte går över på en dag. Sedan är det väl ganska liten chans att läkaren skriver ut några mirakelpiller.
Men tänk vad härligt om det fanns en tablett som bara suddade ut alla panik känslor, deprimerande tankar och onödiga funderingar?
I förrgår var en vän på besök hos mig. Hon har haft ångest i flera år och det kändes skönt att prata med någon som är i samma sits. Hon kände igen sig i allt jag beskrev, vi skrattade gott åt våra besvärliga liv och hon sa att jag fick ringa henne när jag ville, om jag ville prata och så. Älskade vän <3
Ja, vad ska man göra? För att hantera skiten så måste man skratta åt det ibland. När jag läser vad jag har skrivit tidigare så tror jag att jag är helt jävla koko i huvudet..
Igår och idag har timmarna segat sig fram. Jag har känt mig nervös och orolig, utan att veta varför. Sambon har känt av att jag har varit i min egen lilla värld, något okontaktbar. Han ser direkt när jag "mår dåligt", han säger att jag blir lite "apatisk" bara sitter och stirrar. Men det är för att jag funderar jävligt djupt, som om något jävligt läskigt ska hända näääääär som helst. Jag skrämmer upp mig själv otroligt mycket.
Det här är ju för jävla drygt! Dagarna är fulla av funderingar. Jag missar ju att leva livet! ÅÅååh längtar till läkarbesöket! Hoppas hoppas hoppas att det går bra och över förväntan! Att det är en trevlig läkare och att jag mår lite bättre efteråt!
Om läkarbesöket blir skit så vet jag inte hur jag kommer må..
Typ bajs..

Jag märker av att jag sitter och räknar dagarna till mitt läkarbesök. Det känns som att det finns ljus i slutet av tunneln eller vad man ska säga   
Men jag vet inte vad jag ska förvänta mig, tro eller tycka. Jag vet att panikångest eller all slags ångest inte går över på en dag. Sedan är det väl ganska liten chans att läkaren skriver ut några mirakelpiller.
Men tänk vad härligt om det fanns en tablett som bara suddade ut alla panik känslor, deprimerande tankar och onödiga funderingar?


I förrgår var en vän på besök hos mig. Hon har haft ångest i flera år och det kändes skönt att prata med någon som är i samma sits. Hon kände igen sig i allt jag beskrev, vi skrattade gott åt våra besvärliga liv och hon sa att jag fick ringa henne när jag ville, om jag ville prata och så. Älskade vän <3
Ja, vad ska man göra? För att hantera skiten så måste man skratta åt det ibland. När jag läser vad jag har skrivit tidigare så tror jag att jag är helt jävla koko i huvudet..


Igår och idag har timmarna segat sig fram. Jag har känt mig nervös och orolig, utan att veta varför. Sambon har känt av att jag har varit i min egen lilla värld, något okontaktbar. Han ser direkt när jag "mår dåligt", han säger att jag blir lite "apatisk" bara sitter och stirrar. Men det är för att jag funderar jävligt djupt, som om något jävligt läskigt ska hända näääääär som helst. Jag skrämmer upp mig själv otroligt mycket.

Det här är ju för jävla drygt! Dagarna är fulla av funderingar. Jag missar ju att leva livet! ÅÅååh längtar till läkarbesöket! Hoppas hoppas hoppas att det går bra och över förväntan! Att det är en trevlig läkare och att jag mår lite bättre efteråt!

Om läkarbesöket blir skit så vet jag inte hur jag kommer må..

Typ bajs..




När jag skulle logga in så råkade jag skriva friskochglad istället för friskochgalen

hmmm.. tänk om man skulle känna sig så om ett tag :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt motto:
När du känner att rädslan sätter stopp, att ångesten trycker upp i halsen och kroppen fryser till is. Det är då du ska ta tag i din egen krage och härda. För varje gång du vunnit, desto lättare blir det. Jag lovar :)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Klicka gärna och svara, skulle vara kul att veta hur många läsare jag har :)
 Jag är inne här regelbundet :)
 Jag är här ibland, men sällan
 Det är min första gång jag är här nu och gillar det jag ser :)
 Jag råkade bara klicka förbi ;)

 

Det finns hjälp att få ♡

Behöver du prata om det du inte kan prata om?

Länkar

Skriv i min gästbok!

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards